Za naslov je izabrano pitanje na koje se uvek iznova traže odgovori koji su usaglašeni sa stalnim promenama u obrazovanju i nastavnoj praksi. Stereotipni odgovori uglavnom ističu praktiqne primene matematike, često s posebnim naglaskom na svakodnevni život i aktuelne prirodno-društvene teme. U novije vreme, odgovori se sve više preusmeravaju na uticaj uqenja matematike na razvoj kognitivnih sposobnosti, na razvoj pamćenja, učenja, mišljenja, zaključivaj a itd. Vodjeni upravo ovim idejama, pokušaćemo da obrazložimo i afirmišemo tezu da naglašavanje stvaralačkih aspekata matematike snažno razvija više nivoe mišljenja i istovremeno značajno stimuliše funkcionalnu upotrebu matematike. Opšta priča biće izložena kroz rešavanje jednog zanimljivog i neobičnog zadataka koji ćemo analizirati iz različitih uglova: u nastavnom kontekstu, kao polazište za stvaranje matematike, sa stanovišta kognitivne nauke.