Finansijska pismenost za srednju školu


Sladjana Dimitrijević, Nebojša Ikodinović, Zorana Lužanin, Milena Marić, Aleksandra Rosić




U ovom radu prikazan je osvrt na projekat Društva matematičara Srbije i Erste banke, u okviru koga je kreirana inovativna platforma za učenje finansijske pismenosti, prilagodjena potrebama učenika sredn}e škole. Platforma integriše koncepte finansijske pismenosti u matematičke zadatke, koji su u skladu sa planom nastave i učenj}a matematike, predstavljajući jedinstven pristup učenju i primeni stečenih znanja. Kroz modularni dizajn, platforma obuhvata širok spektar pojmova iz domena finansijske pismenosti, usmeravajući uqenike na razliqite aspekte ličnih finansija, investicija i budžetiranja. Učenici se podstiču da primene matematičke koncepte kao alate za rešavanje realnih finansijskih situacija, čime se usmeravaju na praktične veštine. Platforma obezbedjuje interaktivne zadatke koji podstiču učenike na kritičko razmatranje i analizu finansijskih izazova, istovremeno gradeći njihove matematičke kompetencije. Platforma koju smo kreirali ne samo da podstiče učenike da razviju znanja iz finansijske pismenosti u kombinaciji sa obnavljanjem i primenom različitih matematičkih koncepata, već može imati značajan uticaj na podizanje nivoa finansijske pismenosti mladih generacija.